Ge ditt varumärke spridning

Profilreklam är bland de billigaste och allra mest effektiva sätten för varumärkesspridning. Andelen företag som använder sig av just denna marknadsföringsstrategi är stor och de produkter som används kan vara alltifrån smågodis till fordon och reklampelare. Här får du veta mer om hur just ditt företag kan etsa sig in i minnet hos folk, enbart med enkla medel.

Den profilreklam och de produkter som kan användas beror ofta på målgruppen. Du som företag vill sikta in dig på en så stor målgrupp som möjligt, vilket gör att det är bäst om du trycker upp din logga på produkter som tilltalar så många som möjligt. Prova t.ex. reklamgodis från Axonprofil som du kan lägga i små skålar som välkomstgåva till kundmöten och anställda. Uppskattas alltid!

godis som profilreklamGör dig ihågkommen

Vad är det som gör den superenkla profilreklamen så smart? Var du än går så blir du säkert varse om olika logotyper utan att tänka något närmare på dem. Varumärket Coca-Cola har dock valt att ta steget mot en ännu osynligare profilreklam.

 

”Projektet, kallat [unlabeled], är en del av en mångfaldskampanj”

 

Du kanske därmed undrar om det gör så stor nytta att använda sig av det när mycket bara passerar obemärkt, men tänk om! Faktum är att de små produkterna lägger sig på minnet mer än vad man kan tro. Är produkterna dessutom förknippade med positivitet som sött godis, så kommer ditt varumärke göra mer spridning och intryck än någonsin. Det lilla godispapperet med loggan kanske stannar kvar i fickan och gör att du blir ihågkommen vid ett senare tillfälle, eller någon ger bort godiset till en vän som uppmärksammar ditt varumärke. Det finns tusen sätt att få folk att se dig utan att du egentligen syns.

Tryck upp en t-shirt med ditt varumärkesnamn, sätt loggan på ett paraply eller dela ut pennor på löpande band. Detta är mycket effektivt när du startar företag och inte har råd med alltför dyra marknadsföringskostnader.